torsdag 5. juni 2008

Dance the night away..


..gjelder sannsynligvis for alle som elsker å danse. Dette gjelder meg også. Dans er noe som preger livet ditt på en utrolig bra måte, ikke bare er det bevegelser, men også en måte å uttrykke seg på. Når du står på en scene og utfører en koreografi er det tre viktige ting å passe på: Bevegelse, uttrykk og kroppsspråk. Selv går jeg på jazz ballett, som jeg har gått på i 3 år. Tilsammen har jeg gått på dansing i 14 år, fordi jeg også har gått på klassisk ballett. Ingenting har hindret meg i å dra på en trening eller en forestilling i Drammens teater. Det er gøy uansett hva vi gjør, fordi du har utviklet deg gjennom 14 år med dans og kan alt når det gjelder posisjoner og hvordan man skal bevege seg til musikken. I det siste har det begynt noen små jenter som går i 9. og 10. klasse, og danselæreren må begynne helt på nytt, fordi disse jentene ikke kan alt det vi eldre kan. Det er sinnsykt irriterende, men sånn er det bare og det skal nok ikke stoppe meg. Og til alle gutter der ute som mener at dans ikke er en sport. DANS ER EN SPORT!!

Ingen kommentarer: